Confimax Medical Market Research
0300 - 252 40
Konsulthuset Bergsgatan 3
434 32 Kungsbacka
Marknadsundersökningar inom den
nordiska marknaden
Undersökningar och metoderConfimax erbjuder ett komplett utbud av undersökningar och metoder för att alltid svara upp mot våra kunders unika marknads- och informationsbehov och leverera tjänster med högsta kvalitet på det mest kostnadseffektiva sättet.
Nedan beskrivs några av våra vanligaste undersökningstyper utifrån vilken information och grundläggande nytta ger. Vi kundanpassar alla undersökningar efter kundens unika behov.
MarknadsbeskrivningUndersökningstypen beskriver din marknad vad gäller storlek, funktion och befintliga aktörer, samt vilka barriärer och möjligheter som bör beaktas. Undersökningen ger dig underlag till att göra relevanta målsättningar och aktivitetsplaner.
KoncepttestUndersökningen ger dig information om hur din målgrupp värderar ett nytt koncept/produkt (såsom ett nytt administreringssätt, ny dos eller en helt ny behandling) och i vilken utsträckning som konceptet/produkten kommer att användas i framtiden.
Marknadens förändring och utveckling över tidUndersökningen studerar hur marknaden förändras och utvecklas mellan olika mätperioder. Mätperioderna kan delas in i före, under och efter att en aktivitet (Tex. kampanj, nylansering, eller centralt beslut) sker.
Produktpositionering och företagsimageUndersökningstypen ger dig information om din målgrupps uppfattning och bild av din produkt eller företag relativt dina konkurrenter. Vilka relativa styrkor och svagheter har ni i förhållande till befintliga konkurrenter. Var och när kommer er produkt in i behandlingsarsenalen. Undersökningen ger dig underlag till hur ni skall utforma er kommunikation och prioritera delmarknader.
Kvalitetssäkring av kommunikationUndersökningstypen ger dig information om hur din målgrupp tar emot budskapet ni kommunicerar, vilken ytterligare information som efterfrågas och vad som behöver förändras för att användningen av er produkt skall kunna öka.
|