Confimax Medical Market Research

0300 - 252 40

Skicka e-post »

 

Konsulthuset Bergsgatan 3

434 32 Kungsbacka

 

 

 

Marknadsundersökningar inom den
nordiska marknaden

 

 

Undersökningar och metoder

Confimax erbjuder ett komplett utbud av undersökningar och metoder för att alltid svara upp mot våra kunders unika marknads- och informationsbehov och leverera tjänster med högsta kvalitet på det mest kostnadseffektiva sättet.

 

Nedan beskrivs några av våra vanligaste undersökningstyper utifrån vilken information och grundläggande nytta ger. Vi kundanpassar alla undersökningar efter kundens unika behov.

 

Marknadsbeskrivning

Undersökningstypen beskriver din marknad vad gäller storlek, funktion och befintliga aktörer, samt vilka barriärer och möjligheter som bör beaktas. Undersökningen ger dig underlag till att göra relevanta målsättningar och aktivitetsplaner.

 

Koncepttest

Undersökningen ger dig information om hur din målgrupp värderar ett nytt koncept/produkt (såsom ett nytt administreringssätt, ny dos eller en helt ny behandling) och i vilken utsträckning som konceptet/produkten kommer att användas i framtiden.

Undersökningen ger dig ett konkret underlag till att göra relevanta målsättningar och aktivitetsplaner och ger dig beredskap om vilka begränsningar och möjligheter ert nya koncept kommer att möta vid en lansering.

 

Marknadens förändring och utveckling över tid

Undersökningen studerar hur marknaden förändras och utvecklas mellan olika mätperioder. Mätperioderna kan delas in i före, under och efter att en aktivitet (Tex. kampanj, nylansering, eller centralt beslut) sker.

Undersökningen ger dig förståelse om hur din marknad (re)agerar vid förändrade förutsättningar, mäter och följer upp dina målsättningar och ger dig beredskap och möjlighet att tidigt agera.

 

Produktpositionering och företagsimage

Undersökningstypen ger dig information om din målgrupps uppfattning och bild av din produkt eller företag relativt dina konkurrenter. Vilka relativa styrkor och svagheter har ni i förhållande till befintliga konkurrenter. Var och när kommer er produkt in i behandlingsarsenalen. Undersökningen ger dig underlag till hur ni skall utforma er kommunikation och prioritera delmarknader.

 

Kvalitetssäkring av kommunikation

Undersökningstypen ger dig information om hur din målgrupp tar emot budskapet ni kommunicerar, vilken ytterligare information som efterfrågas och vad som behöver förändras för att användningen av er produkt skall kunna öka.

Undersökningen mäter effekten av er kommunikation med er målgrupp och ger tidigt signaler om vad som behöver förändras i budskap, prioritering och aktivitetsnivå.